Vindlande lekar – för barn i anpassad skola

VIndlande lekar – för barn i anpassad skola

Dans-, musik- och teaterlekar för barn med intellektuella funktionsvariationer i anpassad grund- och gymnasieskola.

Som en introduktion och förberedelse till föreställningen Vind – blås mig! har vi tagit fram en workshop med lekar som utspelar sig i Shakespeares värld. 

Lekarna bygger på Sensory games, efter Kelly Hunters metod som är specifikt utformad efter målgruppen barn med autism. De har i studier visat sig ge deltagarna möjlighet att utveckla kropps-och rumsuppfattning, ögonkontakt liksom kommunikation och förståelse av känslornas uttryck. Lekarna återkommer sedan i föreställningen (steg 2) vilket ger en igenkänningseffekt då barnen kommer dit. 

Lekarna gör elever, pedagoger och aktörer trygga inför varandra och den nya situationen.

Bokningsinformation
Ålder: 7-18 år, för barn och unga som har intellektuella funktionsvariationer och går i anpassad grund- och gymnasieskola, samt familjer.
Barn inom autismspektrat som inte ingår i anpassad skolas läroplan är också välkomna!
Längd: 45 min
Max antal deltagare: 12 barn + 12 vuxna
Pris: 
1 workshop (12 barn + vuxna): 20 000 kr
2 workshops samma dag (2 grupper): 28 000 kr
3 workshops samma dag (3 grupper): 40 000 kr
(Traktamente, logi och reseersättning tillkommer)

FörberedANDE MATERIAL


Här hittar du en kort text.


TRAILER FÖR WORKSHOP OCH FÖRESTÄLLNING

”Vi tyckte det var mycket bra då det var tydligt att det var okej för våra elever att vara som dom är och vara med på sina villkor. Det blev inkluderade på riktigt.”

– Pedagoger från Dammfriskolan i Malmö

Scenkonst för alla